
Wat voor de één nuttig is kan voor de ander onnuttig zijn.
Tom Dumoulin en Sunweb kozen welbewust voor een authentieke aankondiging dat hij de Giro gaat rijden.
Volgens mij was deze aankondiging communicatief doordacht getuige het filmpje.
Tom Dumoulin kreeg veel aandacht van de media in de periode tussen de Giro en de Tour.
Nu is het opvallend stil rond de kopman van Team Sunweb.
Alle aandacht gaat nu uit naar een Nederlander die op 1.47 staat van de gele trui.
Was het uitspelen van Cees Bol deze week in de massasprint ten faveure van Micheal Matthews ook communicatiestrategie?
Ik denk van niet.
Er zal nu iets geknakt zijn bij de Australiër. De ploegleiding had hem ook gewoon het vertrouwen kunnen geven.
Het was een tactische blunder.
Matthews staat nu al bijna 97 punten achter op Peter Sagan in de strijd om het groen. Als de Slowaak brokken maakt kan Matthews het groen winnen.
Ik wens Team Jumbo Visma en Team Sunweb veel wijsheid de komende dagen.